קמח חיטה כפרי בטחינה דקה במיוחד

סדרת הקמחים הבריאה מתאפיינת בתהליך טחינה מיוחד וארוך ובשימוש בסוגי חיטה שונים, באיכות גבוהה ומוקפדת.

הסדרה הבריאה עשירה בויטמינים, מינרלים, חלבונים וסיבים תזונתיים. הקמחים מתאפיינים ביכולת ספיחת נוזלים גבוהה. הבצק שמתקבל מהקמחים העדינים אוורירי ורך. הלחמים והמאפים יהיו בעלי טעם עשיר, ניחוח של בריאות וחיי מדף ארוכים מהרגיל. לקמח יכולת ספיחת מים גבוהה.

קמח חיטה כפרי מיוצר בבסיסו מקמח כהה (אחיד), כלומר מפנים גרעין החיטה (האנדוספרם), אך בשונה מקמח אחיד רגיל, קמח זה מיוצר בנוסף גם מטחינה של שכבת הסובין הגס בחלקו ומשכבת האלרון (Aleurone), שהיא שכבה המכילה סובין דק וקמח כהה, שמתווספת במהלך הטחינה.

שכבת האלרון שנמצאת בין הקליפה והאנדוספרם, מכילה כמות גדולה של ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים) וחלבונים שמכילים כמות אפסית של גלוטן.

בניגוד לקמח מלא, קמח חיטה כפרי אינו מכיל קמח לבן בהיר כלל ולכן אחוזי הסובין והסיבים התזונתיים בו גבוהים.

קמח חיטה כפרי עשיר בערכים תזונתיים יותר מקמח אחיד רגיל ולכן ניתן לו שם מייחד: "קמח חיטה כפרי".

הקמח, העשוי מתערובת ייחודית של חמישה סוגי חיטה שונים באיכות גבוהה ומוקפדת, מיוצר בטחינה יייחודית ודקה המאפשרת מעבר קל בנפה ללא איבוד חלקי הסובין, כך נשמרים ערכיו התזונתיים הגבוהים.

הקמח הכפרי אינו קמח מלא, והוא אינו מכיל נבט חיטה.

את הקמח פיתח יאיר וגנר - הטוחן הראשי של הטחנה - והחלטתו, שלא להכניס את נבט החיטה לקמח הכפרי, היתה והינה החלטה מודעת. אמנם, נבט החיטה מכיל 11% שומן, אך הסובין מכיל 4.5% שומן בלבד. ב-100 גרם נבט חיטה יש 363 קלוריות וב-100 גרם סובין יש 213 קלוריות בלבד. מאחר שהקמח נמנה על הסדרה הבריאה, העדפנו לא להכניס את הנבט לקמח.

האלרון מעניק לקמח הכפרי איכויות אפייה מעולות, גם בהשוואה לקמח לבן. כושר ואיכות האפייה של הקמח המלא (שמכיל את נבט הגרעין והשומן שבו) נחותים משל הקמח הכפרי שמכיל את שכבת האלרון האיכותית.

הקמח הכפרי המתקבל אלסטי מאוד ומאפשר לישה קלה במיוחד. אין צורך לערבב אותו עם קמחים אחרים. התוצאות לאחר האפייה מפתיעות ויוצאות דופן במרקמן. מתאים לאפיית לחמים כפריים כהים ומחמצות.

 

הקמחים של הסדרה הבריאה נוסו ע"י אופים מן השורה הראשונה בהצלחה רבה והם ממשיכים להשתמש בהם באופן יומיומי.

 

לחם איכותי ב"טעם של פעם" מחייב שימוש במרכיבים איכותיים. מהשילוב של הקמח הכפרי המעולה של הטחנות הגדולות עם מסורת וידע שנצברו לאורך כמעט 100 שנות טחינה ואפייה, מתקבלות תוצאות נפלאות של לחם מסורתי איכותי.

עֹפר שטינבך

פת שטינבך - מאפייה חשמלית​

ערך תזונתי ל-100 גרם מזון:

אנרגיה 328 קלוריות

סך השומנים 2.3 גרם מתוכם:

ח. שומן רוויות 0.1> גרם

ח. שומן טרנס 0.5> גרם

כולסטרול 0 מ"ג

נתרן 0 מ"ג
סך הפחמימות 72 גרם מתוכן:

סוכרים 3.1 גרם

כפיות סוכר 0.75

סיבים תזונתיים 8 גרם

חלבונים 12.1 גרם

לוגו הטחנות הגדולות של ארץ ישראל

הטחנות הגדולות של א"י, חיפה